Recensie: Neverscape – Kevin Cox

Vorig jaar las ik de eerste twee delen van de Bewilderness Serie van Kevin Cox, namelijk Bewilderness (mijn recensie) en Shadowsphere (mijn recensie). Ik kon dan ook niet wachten om opnieuw in dit universum te duiken. Hartelijk dank, Kevin, voor mijn recensie-exemplaar van het derde deel, Neverscape!

Neverscape wordt op 16 mei 2023 gepubliceerd!

Je kan het boek nu al op je te-lezen-lijstje zetten op Goodreads!

Neverscape Overview
Neverscape Overview

Neverscape

Neverscape is het verhaal van Malidora, een jonge vrouw die erin slaagt om te ontsnappen uit het schaduwrijk en vast komt te zitten in een andere wereld. Ze besluit het haar missie te maken om te voorkomen dat de levensenergie door kwade krachten uit het universum wordt gezogen. Maar je kan het je voorstellen, wanneer je niet enkel tracht één wereld te redden, maar een heel universum, dan staat er heel wat op het spel en Malidora beseft maar al te gauw dat ze tevens de duisternis in zichzelf zal moeten overwinnen.

Geweldige werelden

Ik ben altijd zo onder de indruk van de manier waarop Kevin Cox werelden tot leven werkt. In elk boek van deze serie beschrijft hij werelden die zo ongelooflijk realistisch lijken dat ik me vaak eerder een ruimte-ontdekkingsreiziger dan een lezer voel. Deze werelden en hun universum zijn oprecht fascinerend en ze voelen allemaal zo echt aan. Net zoals het hoofdpersonage had ik het gevoel dat ik van wereld naar wereld viel en ik genoot er zo van om elk ervan te ontdekken, hun samenlevingen te begrijpen, en de geweldige wezens die er wonen te leren kennen. Het lijkt wel alsof de auteur in boek één aan een zeer gedetailleerd wandtapijt met daarop een wereldkaart is begonnen, en daar gradueel in elk boek aan verder bouwt, zodat langzaam maar zeker het volledige plaatje aan de lezer getoond wordt.

Naast de geweldige werelden hield ik ook erg van de personages en de sterke dialogen. Neverscape is een mysterieus, episch fantasy/sciencefiction verhaal dat erg multidimensionaal aanvoelt en dat je vanaf de allereerste pagina in zijn greep heeft.

Sterk aangeraden: vier op vijf edelstenen:

Leeftijdscategorie: Geschikt voor een breed publiek